Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, maart 26, 2011

Het Diploma


Na viereneenhalf jaar hard werken en studeren was afgelopen donderdag dan eindelijk het moment aangebroken dat Jeanette haar diploma verpleegkundige in ontvangst mocht nemen. Ze zit er hier al helemaal klaar voor.

De ceremonie begon met het afnemen van de belofte. De "voorzitter" las de uitgebreide tekst van deze belofte voor en alle gediplomeerden moesten daarna om de beurt op afroep zeggen: "Ja, dat beloof ik".

Ook heel belangrijk en gewichtig was het zetten van de handtekening op het diploma.

Jeanettes werkbegeleidster mocht haar de felbegeerde verpleegkundigenspeld opspelden, ook een plechtige handeling.

De lerares had voor elke gediplomeerde een heel mooie toepasselijke speech en besloot die met een - ook voor ieder persoonlijke - metafoor, die ze gelukkig op papier meekregen, want in de zenuwen van het moment ontgaat je natuurlijk de helft.

Hierna brak natuurlijk het moment aan voor felicitaties, bloemen en kadootjes onder het genot van een hapje en een drankje.

Jeanette had niet te klagen over gebrek aan supporters. Haar gezin, ouders en diverse collega's waren naar Utrecht gekomen om de plechtig- en feestelijkheden mee te maken.

En hier staat ze dan - heel terecht - supertrots te pronken met haar speld!

4 opmerkingen:

Nell zei

Geweldig gedaan Jeanette, nogmaals proficiat. Ik vraag me wel af"wie er nu trosster is; jij af je moeder. Op het behaalde resultaat!

Nell zei

Ik bedoel trotser sorry

Nell zei

Ik bedoel trotser sorry

Mawilma zei

Nou Nell, dat heb je goed ingeschat! Ik ben supertrots op mijn dochter!