Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, maart 28, 2011

Vader Koolmees


Naast/tegenover ons slaapkamerraam hangt boven de schuurdeur een nestkastje.
De laatste tijd werden we elke ochtend vroeg gewekt door het geklop van een koolmeesje, dat kennelijk huisvesting zocht en mogelijk gevonden heeft.

Hij komt aanvliegen, gaat op het stokje zitten en begint met zijn snavel op het nestkastje te timmeren. Ze doen dat elk jaar weer en ik weet eigenlijk niet waarom.

Als hij een poosje heeft zitten timmeren gaat hij weer weg. Ik ben benieuwd of hij hier echt gaat nestelen of dat hij toch ergens anders iets beters vindt.
Het is wel lastig om hem op de foto te krijgen, want we moeten op de ene kamer het gordijn opzij of in de andere kamer de luxaflex wat omhoog doen en meestal is hij bij de eerste de beste beweging al gevlogen.
Maar dank zij mijn husbands geduld is het toch gelukt om hem even vast te leggen.

1 opmerking:

Nell zei

Ik denk dat hij met zijn kloppen wil zegen:woont hier al iemand? Maar ik weet het ook niet hoor. Wel is het leuk dat er elk jaar weer bewoners zijn in het huisje. Als ik jou was, liet ik gewoon het gordijn of de luxaflex open. Maar wel lief van jou husband dat hij er het geduld voor heeft hoor!