Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, maart 01, 2011

Bloembollen


Jarenlang zetten wij in het najaar tientallen bloembollen in onze voortuin, met de verwachting in het voorjaar van een mooi bollentuintje te kunnen genieten.
Niets was minder waar. Volgens onze deskundige in de familie zit er een of andere schimmel in de grond, waardoor de bollen rotten en dus van elke tien geplante bollen er twee of drie opkomen en gaan bloeien.
We hebben het nu anders opgelost: in het voorjaar kopen we een stelletje opgepotte tulpjes, hyacinten, narcissen, crocussen en blauwe druifjes en die zetten we in de voortuin.
Ook krijg ik meestal wel wat potjes met bollen voor mijn verjaardag.

Dat "we" moet je ruim zien natuurlijk. Mijn aandeel beperkt zich meestal tot wat adviezen en aanwijzingen, maar het echte werk wordt natuurlijk door mijn husband gedaan.

Nadat de oude rommel uit de tuin verwijderd is worden de bollen uit de potjes gehaald en in de grond gezet.

Kijk zelf maar. De tuin ziet er zo toch weer pico bello uit en je kunt echt niet zien dat dit moois uit bloempotjes komt.

2 opmerkingen:

roetmops zei

Ik vind dit een heel goede oplossing,maar dat jij je husband nu voor het zware werk op laat draaien.Dat had ik nu echt niet van je verwacht! Wat heb je toch een lieve volgzame man!

Mawilma zei

Tja, mevrouw Roetmops, mijn husband zit nu eenmaal wat steviger in elkaar dan ik en daarom is het doe-werk voor hem en ben ik wat meer van het denkwerk. Eerlijk verdeeld toch zo?