Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, april 12, 2006

O, o, die pillen !!!!!

Vanmorgen had ik weer eens één van mijn minder heldere momenten!
Tegenwoordig hoor ik ook tot het corps der hoge bloeddruk-gasten en mag ik 's morgens en 's avonds een pil innemen.
Vanochtend moest mijn husband nuchter naar de poli om bloed te laten prikken voor zijn periodieke controles Hij had zijn pillen klaargelegd en - dacht ik (zo lief van hem!) - ook die van mij. Dus ik nam die pil maar vast in bij een beschuitje, omdat dat eigenlijk altijd op hetzelfde tijdstip moet en ik het wel zo gezellig vond om met ontbijten op hem te wachten.
Bij thuiskomst liep hij in de keuken naar zijn pil te zoeken. En ja hoor - zie je de bui al hangen? - die zat dus al prinsheerlijk in de verkeerde maag !!!!!
Ik wist niet, dat hij tegenwoordig al drie pillen in moet nemen en die ene zag er net zo uit als de mijne, alleen een slagje groter, maar dat zie je niet met je eerste duffe blikken.
Gelukkig is die pil ook tegen de hoge bloeddruk, dus ik heb nog geen nadelige gevolgen ondervonden (en was dat ook niet van plan).
Maar je ziet dus hoe belangrijk het is om niet maar gewoon van iemands lieve bedoelingen uit te gaan, maar gewoon je oogjes goed open te houden, zelfs 's morgens vroeg!
.....................................................................

2 opmerkingen:

Marc zei

Misschien is 'ie nu zelfs wel te laag. Inderdaad altijd blijven opletten, zeker bij medicijnen.

Mawilma zei

Don't worry, hij is "gewoon" 155/81.
Dat had ik mezelf ook al ingefluisterd, maar toch bedankt voor je wijze raad!