Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, november 10, 2006

De Weldoener


Op een middag reed een rijke advocaat in zijn glanzende limousine langs een landweg en zag twee mannen aan de kant gras eten.
Ontzet vroeg hij zijn chauffeur te stoppen en stapte uit om te kijken waar deze mannen mee bezig waren.
Hij vroeg een van de mannen "waarom eten jullie gras?"
"We hebben geen geld voor eten" zei de arme man. "we moeten wel gras eten".
Geschrokken zei de advocaat: "Nou, kom maar met mij mee ik geef jullie wel te eten". "Maar meneer, ik heb een vrouw en twee kinderen bij me, ze zitten daar onder de boom". "Breng die ook maar mee" zei de advocaat.
Hij draaide zich om naar de andere man en riep: "jij komt ook met ons mee".
De tweede man merkte op: "maar meneer, ik heb ook een vrouw en ZES kinderen bij me".
"Neem iedereen maar mee" antwoordde de advocaat.
Ze sprongen allemaal in de limousine. Eenmaal onderweg roemde een van de mannen: "Meneer u bent echt heel erg aardig. Bedankt dat u dit allemaal voor ons doet".
Geraakt zei de advocaat "Ik ben blij dat ik dit voor jullie kan doen".
"Jullie zullen mijn huis echt te gek vinden, het gras staat er bijna een meter hoog"
.................................................................................................................................

Geen opmerkingen: