Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, november 18, 2006

Steriele bureaus?

Zullen de bureaus er in de toekomst zo uit komen te zien? Zonder kiekjes of andere gezellige versieringen?

Foto's van familieleden op het bureau zijn slecht voor de efficiƫntie van werknemers. Dit is tenminste de stellige overtuiging van de Britse belastingdienst.
Zeker 14.000 ambtenaren kregen volgens de Britse krant The Times van woensdag opdracht hun bureaus te ontdoen van persoonlijke tintjes.
Naast foto's deed het management met het zogenoemde Lean-programme ook mobiele telefoons en etenswaren in de ban. Bureaus moeten netjes opgeruimd zijn om de productiviteit van werknemers te verhogen. Tegenstanders van de maatregel spreken van 'ontmenselijking' van ambtenaren.
Wat vinden jullie ervan, bevordert zo'n steriele werkplek je werklust of juist niet?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn bureau in ieder geval niet. Wat steriel zeg! Ik denk dat het juist stimulerend werkt als je wat gezellige foto's hebt staan. Het geeft een warm gevoel en daardoor presteer je beter. Hanneke

Marc zei

Ik vind het altijd leuk om iets persoonlijks op mijn buro te hebben. Dan zie ik mijn familie ten minste regelmatig. ;-) Met steeds meer bedrijven die puur flexplekken hanteren, komt het steriele buro steeds dichterbij.