Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, mei 07, 2012

Glasmuseum Leerdam

Na ons boottochtje vorige week stapten we in de regen weer aan wal en besloten daarom maar een bezoekje te brengen aan het Leerdammer Glasmuseum, dat vlakbij lag. Dat was een goede gedachte, want wat we daar zagen was bijzonder mooi. Het overgrote deel dan. Doordat de meeste dingen achter glas in vitrines uitgestald staan, heb je soms een beetje valse spiegeling, maar je hebt toch een mooi beeld van al het moois dat er te zien is. Bijvoorbeeld deze eend. Mooi hè?
Ook deze verzameling parfumflesjes is het bekijken dubbel en dwars waard.
Deze vitrine vind ik zelf erg mooi. Prachtig al die Madonna's.
Hoewel deze vaas niet echt mijn smaak is vond ik hem toch wel heel bijzonder.
Dit is wat moderner en persoonlijk houd ik niet van die bonte dingen, maar qua vorm zijn ze toch wel de moeite waard.
Wat dit precies voor moet stellen weet ik niet, maar ik vind het wel heel apart.
En dan tenslotte deze schaal. Echt bijzonder mooi. Ik was even neergestreken op één van de stoeltjes die daar overal stonden, zodat ik even uit kon puffen. Deze foto is stiekem genomen en ik zit er bij of ik een strenge bewaker van deze mooit attributen ben. Als ik het geweten had had ik wel wat vriendelijker gekeken. Maar uiteindelijk gaat het om de schaal en niet om mij en die schaal is werkelijk prachtig!

1 opmerking:

Nell zei

Wel heel toevallig al dat glas. Het is inderdaad volgens mij prachtig. Ook ik houd niet zo van het bonte gewoon helder glas met een leuk gegraveerd motiefje vind ik ook heel mooi. Op het moment ben ik druk met allerlei stolpjes bezig van glas. Ik heb er al 4 bij elkaar verzameld. Allemaal via rommelmarkten. Echt heel mooi. Inderdaad lijk jij wel een van de strenge bewakers van al het moois, maar wat maak het uit. Soms is het zelf wel heel goed al dat moois streng te bewaken.