Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, mei 31, 2012

Schaapjes tellen......

Het gras op de dijken langs de Eem wordt kortgehouden door echte schaapskuddes, dus zo af en toe vinden wij onze weg versperd. Vanuit de verte lijkt het soms net op de maden, die mijn vader vroeger kocht voor het vissen. Je ziet dan allemaal van die witte dingetjes door elkaar krioelen. Aan de poep op de paden of wegen kun je zien dat de kudde langs is geweest en het is dan ook zaak om te proberen zo min mogelijk hiervan aan je wielen en/of schoenen te krijgen......
.....want uiteindelijk moet je toch wel afstappen omdat de schaapjes vinden dat de dijk van hun is en ze zich niet haasten om opzij te gaan. Meestal spreken we ze maar eens vriendelijk toe en dan gaan ze wel aan de kant. Er loopt ook een "echte" herder bij (achter mij met een grote hoed op) en een paar honden.
Dit schattige trio lag heel rustig temidden van het gewoel en ik vond ze zo mooi, de moeder met haar bruine kop en haar twee bruine lammetjes tussen die hele witte kudde.

3 opmerkingen:

Nell zei

Een heel leuk stel deze lammen, maar de vergelijking met maden, nee die zie ik niet echt. Het zal wel aan mij liggen. Het laatste stel is echt bijzonder, heel mooi deze bruine.

Trouwens wat is er toch met jou code invoer aan de hand. Soms kun je er echt niets van maken.

Mawilma zei

Die vergelijking met maden gaat alleen maar op als je de kudde van heel ver ziet, bijvoorbeeld ergens aan de overkant van de Eem. Dan zie je die kleine witte vlekjes door elkaar krioelen en dat doet me dan aan die zak met maden van mijn vader denken.

Nell zei

Ik had al zoiets verwacht, ik ken het ook wel en griezel al bij de gedachte. Ook bij ons thuis werd er gevist door mijn grote broer. Dan werden er eerst pieren gewipt, zoals ze dat hier in Drenthe zeggen + een zakje maden gekocht en het feest kon beginnen. Weet je wat ik nog het ergst vond? De gevangen vis werd nog gegeten ook.