Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, februari 19, 2007

ICE in geval van nood

Een goede tip van ons intranet:
Wellicht heb je er al van gehoord. Ambulancemedewerkers hebben opgemerkt dat dikwijls bij een ongeluk de slachtoffers een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet vaak niet welke persoon te contacteren uit de grote lijst met telefoonnummers. Zij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder ICE sla je het telefoonnummer op van de persoon die moet gecontacteerd worden in geval van nood. ICE is inmiddels internationaal erkend als afkorting. Indien je verschillende nummers wilt opslaan, maak dan gebruik van de namen: ICE1, ICE2, ICE3. Het is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

3 opmerkingen:

Mawilma zei

Ik had dit al eerder gelezen en me voorgenomen het eens even te doen, maar ben nog niet zover gekomen dat het ook in mijn mobiel staat. Zal ik eens wat aan gaan doen.

Mawilma zei

Vanmiddag heb ik ICE1 enzovoorts ingevoerd in mijn mobiel.
Het vreemde is nu, dat de hierbij gebruikte telefoonnummers nu niet meer weergegeven worden als ik bel/gebeld word en bij een sms.
Is dat bij jullie ook zo of ligt dat aan mijn telefoon?
Ik heb nu alleen de namen achter ICE gezet en de ambulancebroeder moet dan maar even verder kijken voor het nummer.
Of hebben jullie betere tips?

Mawilma zei

Rectificatie:
Als ik bel, gebeld word of sms worden de telefoonnummers van de mensen uit mijn ICE-lijstje vermeld in plaats van hun namen.