Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, februari 12, 2007

Ministers

De Telegraaf heeft vanochtend al een hele fotogalerij op de voorpagina staan met de koppen van de vermoedelijke nieuwe ministers.
Vooral de PvdA vindt het belangrijk, dat er evenveel vrouwen als mannen in de regering komen, hoewel er soms wel mannen met betere kwaliteiten beschikbaar zouden zijn.

Ondanks het feit dat ik zelf een vrouw ben en zeker vóór emancipatie, vind ik dit ronduit belachelijk. Het land besturen is geen spelletje en ik vind dat de beste persoon op de juiste plaats moet komen, ongeacht het geslacht.
Hoe denken jullie daarover? Vinden de vrouwen, dat de ministersposten eerlijk verdeeld moeten worden tussen de dames en de heren? En vinden de heren dat ook of zijn ze van mening, dat mannen toch meestal beter zijn en dat er best wel een slim vrouwtje tussen mag zitten maar niet te veel?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën hieromtrent.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind ook dat de beste persoon op de juiste plaats moet komen.

Tevens moet ik er niet an denken dat die Saron D.. minister wordt.

Hanneke zei

Inderdaad: de beste persoon hoort op de juiste plaats. Of dat nu een vrouw of een man is maakt niet uit. Emancipatie heeft z'n (of haar?) grenzen.

Marc zei

Emancipatie is de reden voor veel problemen in deze wereld!
Ik wil gewoon de beste persoon op de beste plek, ongeacht sexe, geloof, huidskleur of andere flauwe reden. Met deze coalitie weet ik in elk geval al wel dat voor mij niet de beste mensen op de beste plekken komen. Gelukkig wel een keer een man op Verkeer! ;-D