Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, mei 30, 2005

Autotest

Tim, een collega van me, heeft de auto die wij misschien als volgende lease auto willen nemen. Om een lekkere lange proefrit te hebben, hebben we afgelopen weekend van auto geruild. Het gaat om de Renault Megane Grand Tour.

We hebben er bijna 500 kilometer mee gereden, dus weten nu een beetje hoe hij rijdt. Als minpunten zijn naar voren gekomen dan de stoelzittingen wat kort lijken en het zicht naar buiten minder is dan de Passat (fietsers opgepast), maar verder alleen maar positieve dingen over deze auto. Hij rijdt soepel, ziet er leuk uit, zit vol met leuke vakjes en opties en is ondanks dat hij kleiner is dan we gewend zijn, toch groot en ruim genoeg. Hij staat hoog op het lijstje waaruit straks gekozen gaat worden.

13 opmerkingen:

Peter zei

Als mogelijk aankomend nieuwe lease-auto zoeker (ik overweeg ook om te vragen de termijn van mijn huidige auto te verlengen): wat staat er nog meer op je lijstje?

Marc zei

Naast de Megane nu nog de Ford Focus en de Chevrolet Nubira. De laatste 2 ken ik alleen nog maar van een plaatje en de prijslijst.
De prijsklasse hoger, zoals de Passat nu, valt nu definitief af. Dit weekend heeft mij geleerd dat ik aan deze klasse prima kan wennen.

Marc zei

Heb je het nieuwe model gezien? Kijk maar eens op de website van chevrolet. Ziet er goed uit hoor. Syl en ik samen zijn wel 60 geweest. :-)

Mawilma zei

Is de Opel Zafira ook een hogere prijsklasse? Dat is een hele mooie en ruime auto heb ik me laten vertellen.
En, als er oudere mensen meerijden kunnen die heel comfortabel in- en uitstappen.

Peter zei

Zeg, niet dat het belangrijk is hoor, maarreh....

Volgens mij kan het plaatje in de achteruitkijkspiegel niet echt zijn bij de interieur-360 view...

Marc zei

Uh, welke spiegel?

Mawilma zei

Ik vroeg me ook al af "welke spiegel" maar dacht, dat ik wel weer niet goed gekeken zou hebben.
En je loopt nu eenmaal niet graag met je onnozelheid te koop!

Peter zei

Je kunt een 360 graden view doen van het interieur. Als je dan in de achteruitkijkspiegel kijkt dan klopt het beeld niet met wat je ziet als je door de achterruit kijkt.

Lekker boeiend. ;-)

Marc zei

Ik ben op zoek naar de binnenspiegel, bedoel jij soms de buitenspiegel? Volgens mij klopt het plaatje aardig met de view uit de buitenkant.

Peter zei

Laat ik beginnen met zeggen dat het zeker niet belangrijk genoeg is om er meer dan 2 zinnen aan te besteden... Maargoed we zijn nu zover... Welkom laatste loodjes.

Je zit in de Nubira ( http://www.chevrolet.nl/models/nubira/t0_360_inter_0.htm ) op de bestuurdersstoel. Je kijkt door de voorruit. Oh! Wat zie je daar bovenin het midden van de voorruit? Een achteruitkijkspiegel (Of binnenspiegel, of whatever).
Daar zie je dat de wolk gevormd is in een soort liggende L.
Kijk je dan door de achterruit: voila, dezelfde liggende L. Niet in spiegelbeeld.

Hebbie um nu?

Mawilma zei

Bedankt voor deze explicatie.
Btw: heeft Daewoo ook een Nubira?
Plagiaat dan dus!

Marc zei

Okee dan. Dit is de sedan, ik zat te kijken bij de station (http://www.chevrolet.nl/models/nubira_sw/t0_360_inter_0.htm). Daar zie je de binnenspiegel bijna niet.
Voor mawilma: Daewoo was al van de bedrijvengroep waar Chevrolet in zit en van wege het imago hebben ze de naam Daewoo pas weggedaan.

Marc zei

Na een bezoekje aan de showroom van Chevrolet weet ik overigens dat deze het voor mij niet worden. Op zich best een complete en ruime auto, maar alles doet wel wat goedkoop aan (en dat is het natuurlijk ook). Keuze lijkt gemaakt te gaan worden tussen de Renault Megane en Ford Focus. Bij de laatste moet ik nog gaan kijken.