Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, mei 20, 2005

Eikels op de weg

Gisteravond was ik weer lekker een rondje aan het hardlopen. Toen ik na een kilometer of 7 in een dipmoment zat, hoorde ik achter me een auto met piepende banden rijden. Dat hoort sowieso niet, maar zeker niet in een 30km zone. Ik loop gewoon door op de stoep aan de linkerkant van de weg en kom op de eerstvolgende kruising. Daar zie ik de auto, Mazda323 wat sportief ogend, met 2 jongelui daarin inmiddels naast me rijden. De bestuurder ziet me, geeft nog ff wat gas erbij en schiet met gierende banden nog net voor me langs linksaf de zijstraat in. Wat een enorme eikel! Hij reed echt precies langs mijn tenen heen met zijn rare gedrag. Ik ben midden op de straat even gestopt en was behoorlijk boos. De auto stopte een 50 meter verder even, maar reed toen snel weer verder. Ik ben dus ook maar weer verder gelopen, al mopperend over de onvolwassen en onverantwoordelijke actie. Een minuutje of 5 later bedacht ik me opeens dat ik hierdoor wel door mijn dipmoment heen was. Zo zie je maar dat een beetje afleiding en extra adrenaline wonderen doet, behalve als hij me echt had geraakt.

1 opmerking:

Mawilma zei

"Eikels opde weg ??? Het is toch geen herfst???" dacht ik toen ik de kop las.
Maar je hebt kennelijk ook eikels op wielen. Gelukkig maar dat ze doorreden, anders had je misschien in de cel gezeten met je overdosis adrenaline!
Maar dus uiteindelijk een negatieve ervaring met positieve gevolgen en dat is het voornaamste!
(Weet je zeker dat het geen dames waren die deze flitsende, sportieve vent even wilden aanraken?)