Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, juni 09, 2005

Een ouwe sok in een oude wasmand

Een vrouw uit Zuid-Duitsland heeft in een oude wasmand, die zij gekocht had op een rommelmarkt, een gouden vondst gedaan, namelijk spaarbankboekjes en contant geld ter waarde van ongeveer 200.000 Duitse mark (100.000 euro) gevonden.

De vindster leverde het geld in bij de politie en zei daarbij, dat ze met een schoon geweten wilde kunnen slapen. Het spaargeld bleek eigendom te zijn geweest van een twee jaar geleden overleden vrouw en gaat nu naar de nabestaanden. De vrouw die het heeft gevonden, krijgt een percentage als vindersloon.
Ik vind helaas altijd alleen maar vuile was in mijn wasmand!

2 opmerkingen:

Peter zei

Zouden jullie het geld gehouden hebben?

Ik zou het wel willen, maar geloof ook niet dat ik me er lekker bij zou voelen...

Mawilma zei

Ik denk, dat mijn geweten en mijn hebzucht even zouden vechten, maar dat mijn geweten het toch zou winnen.

Ik zou wel eens willen weten, wat die erfgenamen als vindersloon gegeven hebben. Dat zou toch wel minstens de helft moeten zijn vind ik.