Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, juni 13, 2005

Lekker relaxen in Portugal!


Stel je voor: je ligt heerlijk in de Portugese zon aan het Portugese strand in de buurt van Lissabon te zonnen, komt er opeens een bende van zo'n paar honderd Portugese criminele jongetjes van zo'n jaar of 12 het strand oprennen en begint van alle zonaanbidders te rollen wat er maar te rollen valt: horloges, ringen, armbanden, gsmmetjes en natuurlijk hun geld. Wie dat niet wil wordt in elkaar geramd.
Ondanks dat de politie binnen het kwartier ter plaatse is en ondanks waarschuwingsschoten gaat de hele bende er als een haas weer vandoor en wordt er praktisch geen eentje gearresteerd.
Of het door de schrik of iets anders komt, bijna niemand doet aangifte. (Of het zijn allemaal Nederlanders, die denken "dat helpt toch niet!")
Een mooi stukje Portugal-promotie!

4 opmerkingen:

Marc zei

Zo, het zal je maar gebeuren! Hoe is dat in Zuid Frankrijk?
Ik vind trouwens wel dat je als toerist niet met GSM, duur horloge en sieraden aan het strand hoort te liggen. Een badlaken, zwembroek (of pak) en zonnebrandolie is meer dan voldoende.

Mawilma zei

Je trouwring doe je toch niet af als je naar het strand gaat? En een fototoestel heb je toch ook vaak bij je. Wij tenminste wel.
In Zuid-Frankrijk moet je wel goed op je spullen passen, maar zo extreem heb ik het daar nog nooit gehoord.
Je moet onderweg wel je autodeuren op slot doen heb ik gehoord.

Marc zei

Mijn trouwring heb ik inderdaad altijd om. Mijn camera heb ik vaak niet bij me als ik naar het strand ga om te zonnen. Veel te bang dat er zand in komt.
Als er zo'n grote groep het srand uitkamt kun je er ook weinig aan doen als eenvoudige toerist. Of je moet toevallig je UZI mee hebben tussen de zonnebrand.

Peter zei

Als ik naar het strand ga heb ik altijd mijn trouwring om, en sleutels bij me (van vakantiehuis, auto of beiden).. En vaak heb ik ook mijn portemonnee wel bij me, want misschien wil ik wel een ijsje..

Daarom houd ik ook mijn spullen altijd wel een beetje in de gaten. Maar ik begrijp dat ik dat niet meer hoef te doen..