Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, juni 23, 2005

Ketchup.

Uit 2 artikelen op webwereld.nl:

Advocaat Richard Phillips van Baker & McKenzie is in verlegenheid gebracht nadat een secretaresse een reply op zijn e-mail ook naar enkele collega's stuurde.

Phillips had bij secretaresse Jenny Amner geklaagd over wat ketchup die zij op zijn broek had gemorst. In de e-mail vroeg de topadvocaat haar om de schoonmaakkosten à raison van vier pond (zes euro) te betalen.

Toen Amner, die net haar moeder had begraven, terugkwam op haar werk, vond ze daar bovendien nog een briefje van Phillips op haar bureau, zo meldt VNUNet. Daarop besloot ze de topadvocaat terug te mailen, met een cc-tje naar wat collega's.

"Wat betreft onderstaande e-mail: ik bied mijn verontschuldigingen aan dat ik hier niet eerder op ben teruggekomen", schrijft de secretaresse. "Maar als gevolg van mijn moeders plotselinge ziekte, overlijden en begrafenis had ik wat dringender zaken aan mijn hoofd dan uw vier pond."

"Ik bied nogmaals mijn verontschuldigingen aan voor de ketchup die ik op uw broek heb gemorst. Het spreekt voor zichzelf dat uw financiële noden als vennoot veel groter zijn dan die van een simpele secretaresse als ik."

Amners collega's vonden de mail zo grappig dat ze 'm verder doorstuurden. Inmiddels is de mail in talloze inboxen op advocatenkantoren over de hele wereld beland. Eén troost voor Phillips: Amner heeft hem zijn vier pond betaald.

... (2e artikel) ...

Phillips vertrekt in september, zo bevestigt een woordvoerster van het kantoor tegenover BBC News. Volgens de woordvoerster was Phillips, die bij Baker & McKenzie's 150.000 pond (225.000 euro) per jaar verdient, al langer van plan om wat tijd 'vrij' te nemen om te studeren. ...[knip]...Volgens de woordvoerster van Baker & McKenzie's besloot Phillips zijn baan op te geven na de ketchupmail, maar nog voordat alle publiciteit erover losbarstte. Naar verluidt overweegt ook Amner haar baan op te geven. Veel collega's zouden vinden dat zij Phillips te hard heeft aangepakt. Volgens de zegsvrouw van Baker & McKenzie's is Amner nu met betaald verlof.

1 opmerking:

Mawilma zei

Wat moet een topadvocaat eigenlijk met zijn broek in de buurt van de ketchup van zijn secretaresse?

Een "schoon" voorbeeld van hoe een klodder ketchup 2 carrieres kan verstoren!