Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, juni 08, 2005

Nederlander is niet blij met werk

Op Fok.nl lees ik dat Nederlandse werknemers weinig gelukkig zijn met hun baan. Dat blijkt uit een onderzoek van uitzendconcern Kelly Services. Van de onderzochte landen scoort alleen Belgiƫ nog slechter. Circa 14.000 Europese werknemers uit twaalf landen ondervraagd, van wie circa vijfhonderd uit Nederland. Eenderde van de Nederlandse loonslaven zegt ronduit ontevreden te zijn over zijn huidige baan. Zo'n 45 procent is wel tevreden.

Gelukkig hoor ik bij die laatste groep. Elke baan en/of elke werkgever heeft natuurlijk zo zijn eigen positieve en negatieve zaken, maar dit is voor mij de eerste werkgever waar ik na inmiddels ruim vier jaar weinig kan vinden om echt ontevreden over te zijn. Ik ga dan ook (bijna) elke dag fluitend naar mijn werk.

1 opmerking:

Mawilma zei

Gelukkig hoorde ik ook altijd tot de categorie mensen, die fluitend (figuurlijk dan, ik ben 's ochtends nooit zo vroeg zo wakker!) naar mijn werk ging.
Het heeft me dan ook heel veel moeite gekost om het besluit te nemen om met de VUT te gaan.