Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, juni 22, 2005

Toch nog een kasteel in Almere

Er is toch ook nog wel goed nieuws te melden:
Het in aanbouw zijnde Kasteel Almere kan worden afgebouwd. Maatschap Gravin heeft het complex gekocht. De bouw lag 3 jaar stil, omdat de initiatiefnemer het mega-project niet meer kon betalen.

Als ik het me goed herinner was de oorzaak van het stoppen met de bouw de scheve schaats van de Rabobank Eemnes.
Ik vind het echt wel een leuk idee zo'n historisch ogend partycentrum/hotel op het nieuwe land en juich het voortzetten van de bouw dus toe.
Niet dat ik het ooit denk af te huren, maar toch........

1 opmerking:

Marc zei

Zo, ff onder de hot&spicy pizza op het werk weblogje lezen. Zo weer aan de bak, maar deze post riep herinneringen op. Ik heb 'vroeger' bij een bezinepomp/garage gewerkt, De vorige eigenaar van dit kasteel kwam daar vaak. Hij had inderdaad m.b.v. de bank in Eemnes behoorlijk wat geld geleend en kon dit niet meer rondkrijgen. Ik geloof dat hij ook wat huizen in Eemnes heeft moeten verkopen en dat de verantwoordelijke van de bak een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Weet iemand dat nog?