Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, september 12, 2005

laserprinter drukt 1.354 pagina's per minuut

Ik las op PCMweb dat IBM de Infoprint 4100 aangekondigd. Dat is een laserprinter die tot 1.354 pagina's per minuut kan afdrukken. In nog geen drie minuten drukt dit apparaat dus de volledige Dikke van Dale. Da's leuk voor thuis! :-) Volgens IBM is de Infoprint 4100 de snelste laserprinter ter wereld. De snelheid wordt behaald door op grote rollen papier te drukken, die pas daarna door een ander apparaat in losse pagina's worden geknipt. Zonder deze oplossing zou het transport van papier te langzaam gaan.

Prijs en omvang zijn wel wat lastig voor thuisgebruik. Met volledige installatie komt 'ie op ongeveer 1 miljoen euri en is ook net iets groter dan je huidige deskjetje.

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Zo vaak print jij die dikke Van Dale toch ook weer niet.......

Peter zei

Ik heb wel eens gehad dat ik per ongeluk firefox.exe liet printen... Toen was ik blij dat ik de printtaak voortijdig kon annuleren...

Deze printer is al klaar voor je 'wacht effe!' kan zeggen!