Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, september 25, 2005

Mijn eerste hardloopwedstrijd (2)

Wat een wedstijd vandaag! :-) Best vreemd, met zoveel mensen aan de start van een 10 kilometer staan. Normaal begin ik gewoon alleen. Maar ja, dat is gewoon wennen de 1e keer. Ik ben met mijn collega lekker achteraan in het startvak gaan staan om eens rustig te kijken wat er ging gebeuren. Dat ga ik de volgende keer anders doen. Mijn startsnelheid ligt hoger dan de normale loper achterin het vak. Mijn loop begon dus met een inhaalrace over een smal fietspaadje. Na de eerste kilometer werd het makkelijker. De deelnemers lagen verder uit elkaar en je kon dus lekker je eigen tempo gaan lopen. Er liep iemand een klein stukje voor me in een heerlijk tempo, dus daar bleef ik lekker mee lopen. Na een aantal bruggen, pfoe die zitten niet in mijn trainingsronde en die voel je in je benen, had ik nog wel wat over en ben ik bij de 8 kilometerpaal gaan versnellen. Heerlijk om behoorlijk wat mensen in te halen. Ineens zag ik vlak voor de finish Syl met de kids en moeder staan. Erg leuk dat ze gekomen zijn! Op de finishlijn ben ik geklokt op 46:18. Een tijd waar ik erg trots op ben! Na even uitgelopen te hebben, ben ik weer naar de finish gegaan en zag op 1:00:40 mijn collega binnen komen. Al met al ben ik weer een geweldige ervaring rijker.

7 opmerkingen:

Richard zei

Heel goed gedaan en een mooie tijd!! Bij je volgende loop haal je de drie kwartier ook nog wel!

Mawilma zei

Hartstikke goed joh !!!!!
Kun je nagaan als je gelijk full-speed van start gegaan was.
Je bent terecht trots op jezelf. Wij zijn het ook op jou !

Anoniem zei

Hoi Marc,

GEFELICIEERD !!!!!!!!

Is de "Wintercup" niet iets voor jou om aan deel te nemen? Is Rond het Baarnse bosbad en wordt georganiseerd door de BAV.
Wat en hoe precies moet je maar bij de BAV informeren maar de data heb ik wel:13 november2005, 11 december 2005, 15 januari 2006.

pahanspa

Peter zei

Heeeee Kampioen! Goed gedaan jongen!

Marc zei

Hi pahanspa. Die wintercup kan best leuk zijn. Wel koud en je krijgt er vieze schoenen van! :-) Ik zal er zeker over denken, bedankt voor de tip.

Anoniem zei

De medewerkers van het Rode Kruis vinden dat juist leuk dat je schoenen vuil worden! Vooral als je in een bocht onderuit gaat! Dan zie je er niet meer uit als het net geregend heeft!!!
pahanspa

Marc zei

Ik hoor dat jij dan aan de kant staat? Als je in de winter loopt en het regent ook nog eens, dan lijkt het me wel bijzonder koud!