Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, maart 21, 2006

Liedje.

Als je niet zo goed geslapen hebt en je zingt onderstaand liedje dan schijn je heel vrolijk de dag te kunnen beginnen. Zelfs voor depri mensen.
Wie weet eigenlijk de wijs van dit liedje?

Nederlands:
Begin de dag met een dansje,
Begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen,
die lacht de hele dag,
ja die lacht de hele dag!

Fries:
Begjin de dei mei in doenske,
Begjin de dei mei in griens,
want whaat lakend sjocht ien de moarn,
die laket de hiele dei,
ja die laket die hiele dei!

Depri mensen:
Begin de dag met een pilletje,
Begin de dag met een zucht,
want wie depri kijkt in de morgen,
die jankt de hele dag,
jaaaaa die jankt de hele dag!

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Wat een leuk liedje om de dag mee te beginnen!
Ik ken de wijs niet, maar je kunt ook elke dag zelf een ander wijsje verzinnen. Dat kun je dan aanpassen aan je stemming.

Ik moet overigens wel bekennen dat als ik slecht geslapen heb, ik echt niet loop te zingen 's ochtends. Jullie wel?

Mawilma zei

Na enig zoekwerk heb ik een melodietje voor je liedje gevonden. Kijk maar op http://www.tonecollector.nl/ringtone-mono-1133.html.