Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, maart 21, 2006

SpeeltjeNoodzakelijk gereedschap

Hoera! Sinds een weekje ben ik de gelukkige bezitter van een noodzakelijk stukje gereedschap: een navigatiesysteem.
En ik noem haar Goedele. Omdat ze vlaams spreekt... Een collega van mij die de nederlandse versie ingesteld heeft noemt haar NaviGonnie.

Al een hele week weet Goedele mij haarfijn te vertellen dat ik al bijna 8 maanden de goede route rijd naar mijn werkgever in het oosten van het land.

Leuke dingen van dit systeem? Nou, onder anderen dat je haar vlaams kunt laten spreken.. Wisten jullie bijvoorbeeld dat een rotonde in het vlaams een Rondpunt heet?

Verder kan ik er geen genoeg van krijgen om van de gekozen route af te wijken. Het geduld waarmee Goedele mij ofwel een andere route op stuurt, ofwel verzoekt om terug te keren maakt direct duidelijk dat we hier met een computer te maken hebben.. Een bijrijder zou -liedje of niet- al lang uit zijn of haar slof zijn geschoten.

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Ahaaaaaaaa, dat verklaart je afwezigheid van de laatste tijd.
Je verkiest Goedele boven ons !!!!!
Tipje: als je wel naar Goedele luistert en niet zo eigenwijs bent ben je veel sneller uit en thuis en houd je dus wat meer tijd over!

Marc zei

Mooi apparaat. We hebben er al even mee gespeeld op de Cebit, maar volgend jaar mag ze ons de weg wijzen.
Ik sta zelf al heel lang op het punt om mijn PDA in te ruilen voor een exemplaar dat Goedele ondersteund. Wie weet komt het er nog eens van.