Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, maart 15, 2006

Veilig werken

Wij werken in een omgeving waar we veel rechten hebben om omgevingen die we beheren voor klanten en waar dus informatie van klantsystemen in staat. We hebben verschillende ISO en beveiligingscertificaten waaruit blijkt dat wij veilig met informatie omgaan. In mijn huidige project wordt door sommige mensen toch soms vergeten om hun laptop te ‘locken’ als ze weglopen. Hiervoor heb ik het trakteersysteem weer uit de kast gehaald. De eerste keer dat ik het zie stuur ik een email vanaf hun systeem met een waarschuwing. Gebeurt het weer, sturen ‘ze’ een email naar het hele projectteam dat hij/zij iedereen uitnodigt om de volgende dag een taartje te komen eten. Het werkt prima. Meestal blijft het bij een waarschuwing, maar vorige week hadden we 1x appeltaart en vandaag saucijzen- en kaasbroodjes.
Het leuke is dat, naast dat het lekker is, je ziet dat het echt werkt. Mensen zijn er alerter op geworden en geven mij zelfs een seintje als iemand het niet doet. Zo werken we samen een een nog beter beveiligde omgeving.

1 opmerking:

Mawilma zei

Wat een mooie positieve manier van iemand op zijn fouten wijzen.

Straks kun je aan de omvang van de medewerkers van een bepaald team zien hoe zorgvuldig er gewerkt wordt.