Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, maart 09, 2006

Nieuwe gateway

Het had wat voeten in de aarde, maar mijn nieuwe wifi-gateway is binnen. Via mijn broer hoorde ik dat je v1.2 van de oudere Linksys WAG54G kon omruilen voor een nieuwe WAG354G, omdat het eerste type een 'known error' heeft. Zelf heb ik V1.0, maar mijn zwager was zo aardig om zijn niet meer in gebruik zijnde V1.2 te doneren. Via de RMA procedure werd dit exemplaar eerst omgeruild voor een WAG54G, maar dan de Duitse versie. Bleek een foutje van mij in de aanmeldingsprocedure te zijn. Nadat deze weer door UPS was opgehaald, gebeurde er heel weinig. De RMA status bleef staan op 'not received', terwijl de UPS tracking uitwees dat hij toch echt wel afgeleverd was. Begin deze week heb ik ff gebeld met Linksys. Ze vertelde me dat ze database problemen hebben gehad en daardoor niet meer wisten dat mijn zending al binnen was. Dit hebben ze gelijk gefixt en gisteren kwam de lang verwachte WAG354G binnen.

Dit is de eerste post via dit apparaat. Hij heeft meer opties en verbeterde security. Nu draai ik WPA met PreSharedKey. Beter dan WEP wat ik hiervoor had. Beter nog is dat deze stabieler is. Die andere viel in sommige periodes om de haverklap uit en dan ineens weer een hele tijd niet. Dat is hoop ik nu voorbij.

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Al die tenokreten zeggen me weinig, maar ik ben blij dat je er blij mee bent.
Hij zal je vast net zo goed bevallen als de onze ons bevalt!

Mawilma zei

Je ziet dat mijn oogjes al bijna dichtvallen. Ik bedoel natuurlijk technokreten