Vandijkonline-vrienden-weblog

zaterdag, december 10, 2011

De Soester Duinen

Gistermiddag moesten we voor een boodschap achter op Soest zijn en we dachten dat het leuk was om dan daar ergens bij het bos waar we regelmatig fietsen een stukje te wandelen.
Normaal is het "zo gezegd zo gedaan", maar dat ging deze keer helaas niet op!
Overal liep het dood of was het éénrichtingsverkeer, totdat we op een gegeven moment aan de achterkant van de Soester Duinen kwamen en daar een kleine parkeerplaats ontdekten.
Maar op dat moment begon het te hozen en we vroegen ons af wat we zouden doen, wachten tot het droog was of maar terug naar huis gaan.
Gelukkig werd het redelijk snel wat minder en we gingen toch maar op pad.

Het was alweer snel helemaal droog en de lucht werd blauw toen we aan het eind van het pad bij deze plek aankwamen. Een prachtig gezicht die grote zandvlakte met hier en daar begroeiing.

We liepen een stuk door het zand en kwamen op een stuk dat helemaal begroeid was met mos. Het was een mooi gezicht en het liep wel wat lekkerder dan door het zand.

We waren heel verbaasd dat hier ook overal grote heideplanten stonden. Ze bloeiden natuurlijk niet meer en als dat wel het geval is moet dat helemaal prachtig zijn.

Op een gegeven moment kwamen we bij een soort zandheuvel met er bovenop een paar bomen. Mijn husband klom natuurlijk naar boven, maar ik had daar eigenlijk niet zoveel puf in. Totdat hij riep dat er aan de andere kant een watertje lag.

Tja, dat moest ik natuurlijk wel zien, dus begaf ik mij ook maar naar boven en daar had ik geen spijt van, want het was echt de moeite waard.
Er liepen daar diverse mensen rond met honden, die lekker door het water heen crossten (alleen de honden dan).

We gingen weer terug richting auto omdat er weer een heerlijke donkere lucht op kwam zetten. En net toen we de zandvlakte weer overgestoken waren en ons omdraaiden om daar nog even een laatste blik op te werpen werden we verrast met een schitterende regenboog. Natuurlijk even later gevolgd door een nieuwe bui, maar toen waren we gelukkig net weer terug bij de auto.
(Al deze foto's heb ik gemaakt met mijn iPhone)

2 opmerkingen:

Nell zei

Prachtig deze omgeving. Wat goed dat je toch nog naar boven bent gelopen. Het was de moeite meer dan waard gezien de foto's. En als beloning de regenboog. Een wandeling met een gouden randje zouden wij tegen elkaar zeggen.

Anoniem zei

Prachtige natuur daar, het lijkt de russische toendra wel. bernard