Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, april 22, 2005

Europese Grondwet

Hebben jullie je al een beetje verdiept in de Europese Grondwet?

Ik zag net, dat er een speciale site is met wetenswaardigheden hierover en over het referendum in juni.
Ik vind stemmen prima, maar wil toch wel een beetje weten, waarover het gaat.
Vinden jullie ook, dat de overheid al lang had moeten beginnen met veel meer duidelijke informatie? Ikzelf ben tenminste van mening, dat zonder een beetje kennis ook geen enthousiasme (of het tegendeel) ontstaat.
Ik denk ook dat met iets makkelijk leesbaars door de brievenbus meer mensen bereikt worden dan op deze manier. Wat is jullie mening?

3 opmerkingen:

Marc zei

Ik zal de website zeker gaan bekijken, want weer er nog veel te weinig van om gefundeerd te kunnen stemmen. De voorlichting laat (nog) zeer te wensen over, maar het gaat in elk geval niet zo stiekem als bij de keuze voor de Euro.

Mawilma zei

Ik zag net gisteravond op het journaal, dat we de komende week een samenvatting van de Europese Grondwet in de brievenbus krijgen.
Of ons Weblog gelezen wordt he? Tot in Den Haag toe !!!!!

Marc zei

De samenvatting lag vanmiddag al in de bus en ik heb hem gelezen. Ik had blijkbaar een verkeerde verwachting. Het is helemaal geen samenvatting van de grondwet, maar een simpel verhaaltje waar wat hoofdlijnen in staan rondom zo'n grondwet. Jammer, nu moet ik me toch nog verder gaan verdiepen.
Heeft het sowieso wel zin? Als klein Nederland hebben we op den duur toch niks meer in te brengen in Europa, maar niet meedoen met Europa zal ook killing zijn voor onze nationale economie. Kiezen uit twee kwaden of de globalisering maar gewoon accepteren?