Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, april 11, 2005

Senseo

Laatst had Peter het al over de Senseo.

Dat apparaat is mateloos populair. Philips heeft sinds de lancering van Senseo wereldwijd meer dan 10 mln apparaten verkocht. Dit heeft het concern maandag bekendgemaakt in een persbericht. Volgens Philips zijn er ook 150 mln zakken met koffiepads verkocht wereldwijd, waarmee ongeveer 3 mrd koppen koffie zijn gemaakt. Senseo is een samenwerking tussen Philips en Sara Lee, waarbij Philips de apparaten produceert en Sara Lee de koffiepads. Het apparaat is onder meer verkrijgbaar in Nederland, Duitsland, Belgie, Frankrijk, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In 2005 zal het apparaat in meer landen worden geintroduceerd, zo stelt Philips. De pads worden inmiddels al door iedereen gemaakt geloof ik.
Ik neem er nog een!

1 opmerking:

Mawilma zei

Laatst las ik, dat de firma "Senseo" rechtszaken had aangespannen tegen al die na-apende pads-producenten en ook door de rechter in het gelijk gesteld is, zodat Jan en Alleman geen pads meer mogen namaken.
Ik heb er verder eigenlijk niets meer over gehoord of gelezen, dus ik weet niet hoe dit nu verder afloopt en of iedereen nu maar gaat betalen of stopt met het produceren van koffiepads.
(Destijds had AH een regeling getroffen met DE over de "auteursrechten" van de pad.)
De tijd zal het leren.
Ik hoop, dat het bakkie je desondanks goed gesmaakt heeft.