Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, april 15, 2005

Plantaardige brandstof

Een verkeersschool Nijland in Nieuw Dordrecht (da's vlakbij Emmen) neemt binnenkort een SEAT Altea als leswagen in gebruik. Deze Altea is geschikt voor het rijden op puur plantaardige olie (PPO). Om de auto geschikt te maken voor het rijden op PPO, waren diverse aanpassingen nodig, maar dat levert wel belangrijke milieuvoordelen op. Daarbij blijft de auto geschikt om op gewone dieselbrandstof te rijden. Zo laat deze Altea, SEAT’s Multi Sports Vehicle, zien dat sportiviteit en milieubewustzijn goed samen kunnen gaan. Het gebruik van PPO is een goede optie omdat dit een aanmerkelijk lagere uitstoot aan schadelijke gassen tot gevolg heeft dan het rijden op conventionele brandstoffen.

Ik ga een kijken of íe bij ons op de leaslijst staat, maar vraag me wel af of deze olie te verkrijgen is op mijn tankpas.

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Hierover had ik ook al eens iets gelezen.
Ik vind dit een hele goede ontwikkeling en hoop, dat dit op grote schaal toegepast kan gaan worden. Voorlopig zullen deze auto's nog wel peperduur zijn.

Nog handiger dan een tankpas!
Je gaat op reis met een kratje slaolie bij je en je hoeft nergens meer te tanken onderweg.

Peter zei

En oliebollen frituren in de uitlaat! Altijd verse oliebollen bij de hand!