Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, april 13, 2005

PrivOxy, een handig programmatje

Ik word soms gestoord van die behoorlijk opzichtig aanwezig zijnde reclames op pagina's... WebWereld, een site die ik regelmatig bekijk, heeft daar een mooi voorbeeld van.

Gisteren werd ik daar zo gek van dat ik op zoek ben gegaan naar een oplossing.. En die oplossing vond ik in het programma PrivOxy. Misschien niet voor iedere niet-techneut geschikt, maar als je een beetje handig bent eenvoudig te installeren en configureren. Waarschijnlijk ook bruikbaar als je iemand kent die een beetje handig is met computers...

En aangezien ik -vrijwel uitsluitend- Mozilla's Firefox als browser gebruik (alleen de intranet site van mijn baas werkt er niet mee...) kan ik ook dit tooltje gebruiken om snel van proxy te wisselen.

Ik ben gelukkig.

1 opmerking:

Mawilma zei

Wij krijgen dat vervelende venstertje o.a. elke keer als wij NOS Teletekst openen.
Ik ken genoeg techneuten, dus hoop ik dat ik ook gelukkig word.