Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, januari 10, 2007

Ook last van spam?

spam
Heb jij ook last van spam? Gelukkig valt het op vandijkonline.nl mee, maar via xs4all.nl en vooral via eemlandrtv.nl krijg ik best wat spam binnen. Ook op mijn werkmail wordt het de laatste tijd steeds meer. Zo veel dat ze laatst zelfs wat cijfers naar buiten hebben gebracht. Van alle mail die binnen komt wordt 60 tot 70% direct weggegooid omdat dat overduidelijk spam is. Van de e-mail die dan overblijft wordt nog minstens 50% aangemerkt als verdacht en voorzien van #Adv#: in het onderwerp, maar komt wel in je mailbox terecht. In Outlook wordt deze mail automatisch in een spamfolder gezet, maar als je zoals ik op klantlokatie zit en webmail gebruikt, heb je ze gewoon in je inbox staan. Ik schrik toch wel van deze cijfers, grofweg 75% van alle inkomende mail is dus ongewenst. De HP's van deze wereld varen er wel bij, die verkopen nu veel meer spullen dan eigenlijk nodig zou moeten zijn.

2 opmerkingen:

Mawilma zei

Ik krijg inderdaad ook wel gemiddeld zo'n 3 tot 5 Spammailtjes per dag. Procentueel is dat dus ook heel veel.
Het gekke is, dat als ik een mailtje naar mijn zus stuur, ze deze ook binnenkrijgt met de vermelding "SPAM". Waar zou dat aan liggen?

Marc zei

Als je bovenin het mailtje kijkt, zie je vaak waarom de mail is aangemerkt als spam. Misschien wordt het dan duidelijk.