Vandijkonline-vrienden-weblog

maandag, januari 01, 2007

Zat jij ook klem in de massa?

Nederlanders hebben rond de jaarwisseling, traditioneel de drukste tijd van het jaar voor telecombedrijven, opnieuw meer sms'jes gestuurd dan ooit. Vodafone en KPN meldden forse stijgingen.
Van 22.00 tot 04.00 uur werden er bij Vodafone 17,5 miljoen sms'jes verstuurd, ruim 7 miljoen meer dan vorig jaar. Bij KPN gingen er in dezelfde periode bijna 10 miljoen tekstberichten uit, bijna 30 procent meer dan een jaar eerder.
De klanten van Telfort verstuurden tussen 22.00 en 02.00 uur bijna 1,5 miljoen 'beste wensen' met hun gsm. Vorig jaar waren dat er nog iets meer dan 1,2 miljoen, meldde het telecombedrijf.

In de uren rond de jaarwisseling spraken KPN-bellers in totaal 7 miljoen mobiele belminuten vol, 16 procent meer dan vorig jaar. De gesprekken duurden gemiddeld een tot anderhalve minuut. Vodafone-klanten pakten in totaal 6,5 miljoen keer hun gsm om iemand te bellen.
Door de drukte konden sms'jes af en toe niet direct verzonden worden en konden telefoongesprekken soms niet tot stand worden gebracht.
Volgend jaar ga ik het slimmer aanpakken. Ik zorg dan dat ik alles klaar heb staan, zodat ik ze om 24.00 uur alleen maar even hoef te verzenden en de massa vóór blijf.
Als tenminste niet iedereen zo slim gaat doen!

1 opmerking:

Marc zei

Nee hoor. Ik had mijn smsjes al klaar staan en ze vlogen er even over twaalfen uit. Later hoorde ik iedereen mopperen over hun provider.