Vandijkonline-vrienden-weblog

zondag, maart 06, 2005

7 weten meer dan 1

Geinspireerd door de heerlijke geuren die bijna altijd uit de winkel van de The Golden Coffeebox komen zou ik ook wel eens mijn eigen koffie willen maken.
Vaak op zoek geweest hoe dat zou moeten, maar nooit iets daarover kunnen vinden. Gisteravond kwam ik bij toeval langs deze site, met daarop hier een gebruiksaanwijzing hoe zelf koffie te branden..
Blijft nog het probleem over hoe dan koffie te malen. Ik heb al een molen om koffie fijn genoeg te malen voor een 'gewoon' koffiezet apparaat, maar da's nog niet fijn genoeg voor espresso... Hoe zou ik bonen fijn genoeg kunnen malen om er een espresso van te zetten?

4 opmerkingen:

Mawilma zei

Hier dan de eerste van de 7: waarom ga je niet eens vragen bij the Golden Coffeebox? Als ze het daar niet weten, waar dan wel ???

Peter zei

Is een goed idee... Maar ongetwijfeld komen we dan op een oplossing die in de €'s gaat lopen.. In eerste instantie hoopt ik op een iets ...voordeliger oplossing.. Met een maximum tot.. laten we zeggen... marktplaats.

Marc zei

Jouw apparaat geeft van aan hoe fijn je bonen gemalen moeten worden. Marktplaats of een ouderwetse rommelmarkt lijkt me de beste optie om het te vinden.

Mawilma zei

Wat je ook kunt doen is bij de Retourboer zo'n ouderwets hand-draai-koffiemolentje kopen. Daar kun je net zolang aan draaien als je wilt.