Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, maart 23, 2005

Gekozen burgemeester

Ik ben gisteravond nog even opgebleven voor de stemming in de 1e kamer over de gekozen burgemeester. Zelf heb ik me eigenlijk nooit echt in de materie verdiept en heb dus weinig gevoel bij de uitslag, al neig ik zelf tegen de gekozen burgemeester zijn. Mooi om te zien hoe politiek wordt bedreven en hoe de verschillende mensen tussen de termijnen door en na afloop reageren.

Minister De Graaf is 'teleurgesteld en boos' terwijl bijvoorbeeld PvdA-senator Van Thijn zich van geen kwaad bewust is en nu niet anders kon doen dan tegen stemmen. Wat vinden jullie er van?

1 opmerking:

Mawilma zei

Heel ondeugend dacht ik, dat er misschien een beetje wraak van de PvdA bij zit, omdat D66 een kabinet CDA/VVD mogelijk heeft gemaakt. Maar dat mag ik niet hardop zeggen. Het ging nu alleen nog maar over de grondwetswijziging, die de gekozen burgemeester mogelijk moet maken.
Ik ben op zich niet tegen een vorm van gekozen burgemeester, maar wel tegen de haastige manier waarop het nu zou gebeuren. Om nog maar niet te spreken van het gigantische bedrag aan wachtgeldregelingen voor de ontslagen burgemeesters. Daar kunnen we wel wat beters mee doen!
Ik heb het helaas zelf niet kunnen volgen, want ik moest naar koor gisteravond.