Vandijkonline-vrienden-weblog

vrijdag, maart 04, 2005

Echt winterweer

Goeie genade, wat is het koud! Door hevige sneeuwval



, een heldere hemel, en windstilte is de afgelopen nacht volgens het KNMI de koudste nacht in maart geweest sinds 1971. Toen ik om 6:40 bij Eemnes de A27 op draaide was het -11 graden!

Kortom: echt tijd voor winterkost! Gisteren aten wij rode kool schotel, en vanavond zouden we best eens boerenkool kunnen gaan eten.. Wat is jullie favoriete winterkost?

[Peter 09:55 aangevuld dat het gaat om de koudste nacht in maart]

4 opmerkingen:

Marc zei

Toen ik om ff voor 8en de A27 opdraaide was het nog -10,5! Ik hoorde op de radio dat je wel hele dringende zaken moest hebben of gewoon gek moest zijn om vandaag de weg op te gaan. In welke catagorie vallen wij? Ik probeer na de lunch, dus voor de sneeuwbuien, naar huis te gaan en daar de werkdag af te maken. Lijkt me een goed idee.
Mijn favoriete winterkost heb ik gisteren gegeten: zuurkool met worst. Boerenkool en hutspot zitten hier dicht bij. Rodekoolschotel is voor ons niet echte winterkost, maar wel erg lekker.

Mawilma zei

Volgens mij ben jij een heel slim mannetje!
Ik kan me trouwens nog wel herinneren dat het zo hard vroor, dat we 's avonds de aardappels, het bier en de frisdrank uit de schuur in de keuken moesten zetten omdat die anders zouden bevriezen.
We hadden "zelf" verwarming gemaakt in de schuur en die vroor ook nog kapot.
We hingen dan een gordijn voor de achterdeur tegen de kou.
De moraal van dit verhaal: het is nog wel kouder geweest dan vannacht, maar we zijn niks meer gewend!

Mawilma zei

Wat ik lekkere winterkost vind: rode kool met hachee!
Verder ben ik dol op alle stamppotten (en zuurkool lust ik ook wel in de zomer).
Wat leuk die "grafiekkaart" over de sneeuwval! Helga van Leur wilde deze van de week in het journaal laten zien, maar klikte hem te snel door. Blij dat ik hem nu even goed kan bestuderen.

Peter zei

Leuk kaartje, he? Ik was eigenlijk op zoek naar een kaartje met temperaturen van de afgelopen nacht, maar deze was ook leuk.

Ik vind hutspot ook erg lekkerre winterkost, maar helaas: Anita vind het niks... Dus dat eten we niet zo vaak. Overigens heb ik woensdag Risotto met kip & champignons op.. Da's ook prima (winter)kost!