Vandijkonline-vrienden-weblog

dinsdag, maart 08, 2005

Sportief doel

Nu ik zo'n 15 kilo ben afgevallen krijg ik langzaamerhand een lijf waarmee ik leuke sportieve doelen kan stellen. Ik kan me ergens vaag herinneren dat ik heb hardgelopen, dat wil ik wel weer gaan oppakken. Een leuk sportief doel op dit vlak kan zijn om 18 september de Dam tot Damloop te gaan (uit)lopen.

Met Peter heb ik hier al kort over gesproken, hem lijkt het ook leuk om te halen en samen sta je sterk. Volgens mij hebben we nog wel wat goede argumenten nodig om het wel of niet te gaan doen. Wat vinden jullie er van?

3 opmerkingen:

Mawilma zei

Een argument voor is, dat het een mooie krachtmeting is en een leuk sportief gebeuren.
Een argument tegen is, dat je lijf, al is het zo'n 15 kilo lichter, het wel allemaal aan moet kunnen.
Je zou dan niet en-en-en moeten doen, maar of-of-of.

Jeanette zei

Mijn advies is: overleg dit eerst met je vrouw. Wanneer je aan een groot project begint (wat dit toch wel is, je kan niet zomaar van Dam tot Dam gaan lopen) gaan daar toch diverse uren aan trainen vooraf. Zoals mawilma al heel wijs (want dat is ze!) opmerkte "niet en-en-en maar of-of-of". Dit houdt dus in dat je andere hobbies die je nu praktiseert tijdelijk in 'halt'-mode zult moeten zetten. Wanneer je deze keuze gemaakt hebt en er voor gaat is het natuurlijk een ontzettende, leuke uitdaging! Ik zou wel de 4 kilometer doen en wanneer dat goed bevalt kan je altijd volgend jaar voor de zeven gaan :-)

Peter zei

Een argument voor is wat mij betreft dat zoiets een van die 'dat moet je eens gedaan hebben' dingen is..
Een argument tegen? De beide wijze dames hebben het ook al aangedragen: tijd.. Gezien het feit dat we allebei een... dynamische agenda hebben zal het moeilijk worden om meer dan 1 maal per week te trainen..