Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, maart 31, 2005

Zakkenvullende managers

Woensdag lanceerde de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) een website (www.bestuursvoorzitter.nl), waarop je precies kunt zien hoeveel bestuursvoorzitters van grote bedrijven verdienen.
Door het grote aantal bezoekers lag de website bijna meteen na de lancering al plat.

Op de site staan onder meer een top 5 van de best betaalde bestuurders en een top 5 van de best presterende bedrijven.
De Vries, directeur van de VEB, concludeerde, dat deze twee in de praktijk meestal niet overeenkomen.
Volgens hem zijn we na 8 jaar nog steeds aan het discussieren over de "exhibitionistische zelfverrijking", alleen zijn de bedragen nu wel vier keer zo hoog geworden.

4 opmerkingen:

Marc zei

Ik las ook wat er bij Ajax is betaald. Schande! Het zelfde als bij de NUON, slechte prestaties en toch een hoge bonus.

Peter zei

Rijkman Groenink (leuke voornaam) van de ABN AMRO heeft moeten inleveren, de arme topman! Hij ging van € 3.760.812 in 2003 naar € 3.710.239 in 2004. Meer dan € 50.000 euro minder! Kunnen ze 2 personen extra in dienst nemen bij de ABN...

Mawilma zei

Wat is het toch jammer dat jij zegt geen verstand van politiek te hebben. Je zou een goede Minister van Financien zijn!

Peter zei

Nee MaWilma, sorry, de politiek zit er voor mij niet in. Misschien dat ik dan wel een 8 scoor voor 'financieen', ik vrees dat ik geen voldoende zou scoren voor het onderdeel 'achterkamertjespolitiek'.