Vandijkonline-vrienden-weblog

woensdag, maart 02, 2005

Wit

Wat een mooie witte dag vandaag! Wel erg jammer dat ze ook in de 30km zones aan het strooien zijn, want de kids hadden anders nog beter kunnen spelen in de sneeuw. Een collega van me woont in de kop van Noord Holland en heeft er bijna 4 uur over gedaan om in Utrecht te komen vanmorgen. Best heftig. Het duurde alleen al een half uur voordat hij zijn auto had uitgegraven en zijn pad af was. In die tijd was ik al op kantoor.
Vorige week ging ik vanavond naar de sauna. Jammer dat het vandaag niet is. Het lijkt me erg gaaf om je cooling-down te doen terwijl je aan het lopen bent door de sneeuw. Nu was het gewoon alleen maar koud. Weet je btw wat een opgieting is? Dat heb ik vorige week voor het eerst meegemaakt.
Gisteravond heb ik voor de tweede keer met mijn nieuwe squashracket gespeeld. Het ging al een stuk beter dan de vorige keer. Ik heb nog veel moeite met korte ballen geven. Dit racket heeft meer power en het plaatsen gaat nog wat lastiger. Misschien dat we binnenkort maar met een langzamere bal moeten gaan spelen.

4 opmerkingen:

Mawilma zei

Geen flauw idee wat een "opgieting" is. Het eerste wat bij me opkomt bij dit woord is een Belgisch soort brandweerman.

Ik dacht altijd, dat een bal een bal is. Maar nu lees ik over korte en lange, langzame en snelle ballen. Hoe zie je het verschil?

Wij gaan zo eens even een lekkere wandeling in de sneeuw maken. Het voordeel van ons VUTters is: we moeten niet, we mogen!

Peter zei

Ook ik zit nu met de prangende vraag: 'wat is een opgieting'. Ik hoop dat het antwoord komt voor vanavond, anders kan ik niet slapen.

MaWilma, ik wist ook het verschil niet tussen de ballen, daarom hebben ze er -speciaal voor mij- kleurcodes op gezet. De vuistregel die ik hanteer: hoe geler hoe langzamer. 1 stip geel is langzaam, 2 stippen geel is nog langzamer, en alle andere kleuren zijn veel te snel.

Peter zei

Wat een rotnacht! Hele nacht liggen denken: wat zou een opgieting zijn... Marc, moet ik het dan echt zelf op gaan zoeken?

Marc zei

Sorry voor de slapeloze nachten allemaal. ;-) Ik probeer vandaag tijd te vinden om er ff een post over te maken.