Vandijkonline-vrienden-weblog

donderdag, maart 10, 2005

Goed nieuws voor oma's

Nintendo wil met nieuw gadget ook oma aan zich binden.

Oma, die op een priegelschermpje haar kunsten op het gebied van computerspelletjes vertoont. Volgens Nintendo is dit tafereel een haalbare kaart. Vanaf vrijdag verkoopt de onderneming de Nintendo DS (Dual Screen), waarmee Nintendo zich wil onderscheiden van de Playstation Portable van Sony en waarmee ze ook de niet-gamers hoopt te bereiken.
Echte fanaten kunnen bij de DS zelfs hondjes opvoeden. Een aaitje over het aanraakscherm is al voldoende om een puppy even tevreden te stellen. Met dit soort spelletjes hoopt Iwata juist nieuwe gamers aan te spreken, zoals oma's. "Oma's gaan mogelijk van de puppy's houden".
Erg leuk, alleen vraag ik me af of alle oma's daar nu op zitten te wachten.
Maar als ze zich voortaan nog vervelen, is het hun eigen schuld!

2 opmerkingen:

Marc zei

Ik ken een oma die ook niet gedacht dat ze nu elke dag met een laptop op schoot via wifi op een weblog aan het schrijven is. Wie weet wat dit apparatje met haar doet. :-)

Mawilma zei

Inderdaad, dat is zo.
Maar ik ben bang dat op het moment, dat ik op een beeldscherm een hondje ga zitten aaien, het toch niet zo erg goed meer met me gaat!